måndag 5 maj 2008

Umbra




blir mer Bullmastiff för var dag som går. Numera är det kväll för henne rätt tidigt på kvällen, runt 19:30- 20:00 är hon färdig med sin dag. Tidigare fick vi också passa lite vad gällde utgång på morgonen, nu lyfter hon knappt på huvudet fast hela familjen är uppe. Hon är inte pigg på att gå ut förrän vid 8-9:30. Några försök att smyga upp i "off-limit" möbler sker ibland, fast hon använder gärna buren också. Den har alltid öppen dörr och är "off-limit" zon för barnen, något som jag tror Umbra uppskattar. I övrigt växer hon och mår bra, jag vet inte vad hon väger för tillfället men för några veckor sedan stannade vågen på drygt 25kilo. Hon har däremot växt märkbart på höjden sista tiden.

2 kommentarer:

Julan sa...

Du är för himla stilig du med:)
Här är det full fart hela dan och hela kvällen men precis som du så är jag morgontrött!!!(till mattes glädje)
Jag närmar mig 28 kilo och ökar sakta men säkert och det känns bra eftersom min kompis Beyla visade hälta vid denna ålder så njuter vi av pigga glada ben!!
Kram Diya m familj

camilla sa...

Morgontrött och kvällstrött som sin bror med, (HiHi).
Går som sagt inte upp först av alla utan gärna sist.
Idag har vi haft det varm och jag antar att ni med har strålande väder.Vattenspridaren var igång idag och jag kan inte riktigt förstå att barnen tycker det är kul att springa i den.Vi får väll se vad jag tycker om polen när den kommer fram :).
Ha det så bra i sommarvärmen
Kram
Ozzy med familj.